Wednesday 18 October 2017

Svette og barbering av bamsen

Da er det altså en bamse jeg har på stallen. Han er superfin! Fluffy, lodden og ennå bedre å kose på!
Når vi trener blir han kliss våt. Skrittetur til Årungen ble til kliss våt hest. Det er jo varmt om dagen, men læll. Det tar jo en tid før han tørker. Jeg hadde ikke tenkt å barbere ham, men etter å ha snakket litt med veterinæren som står på stallen, så tror jeg nå at vi kjører en miniklipp på ham til helgen. 

VeterinærKathrine barberte ikke sin i fjor og han ble trent jevnlig i moderat tempo og ble jo syk da han ofte sto våt til langt uttpå natten. Sånn vil vi jo ikke ha det. 

Jeg har derfor forhørt meg med klippedamen i området og hun kan komme lørdag morgen og klippe en skoleklipp” Irish” Chaser” jaktklipp”. Klippen har mange navn, men har til mål å lufte der man svetter mest, men å beskytte der man trenger det!


No comments:

Post a Comment